35 Best Marry-themed Songs for Your Wedding Playlist

Once a couple is engaged, the next step is to get married!  This is where this song list can help.  Planning a proposal to the one you love?  Some of the songs below will help too.

Enjoy my list of songs with marry in the title.  Yes, marry songs it is until death do us part.

marry songs
  1. “Marry You” by Bruno Mars (Pop – 2010)
  2. “Marry Me” by Jason Derulo (Pop – 2014)
  3. “Marry Me” by Train (Pop – 2009)
  4. “Good Day For Marrying You” by Dave Barnes (Singer-Songwriter – 2015)
  5. “Marry Me” by Thomas Rhett (Country – 2017)
  6. “Marry The Night” by Lady Gaga (Pop – 2011)
  7. “Marry Me” by Meghan Trainor (Pop – 2021)
  8. “(Today I Met) The Boy I’m Gonna Marry” by Darlene Love (R&B – 1963)
  9. “Marry Me” by Dolly Parton (Bluegrass – 2001)
  10. “On My Way (Marry Me)” by Jennifer Lopez (Pop – 2021)
  11. “Marry That Girl” by Easton Corbin (Country – 2022)
  12. “Nobody’s Watching (Marry Me)” by Jennifer Lopez (Pop – 2022)
  13. “Marry That Girl” by Queenston (Reggae – 2014)
  14. “Wedding Medley: Marry Me/Bless The Broken Road/All Of Me/A Thousand Years” by Anthem Lights (Pop – 2018)
  15. “Marry Me (Duet)” by Jennifer Lopez & Maluma (Pop – 2022)
  16. “Marry Your Daughter” by BRKN RBTZ (R&B – 2012)
  17. “I Love You, Will You Marry Me” by YUNGBLUD (Alternative – 2018)
  18. “Archie, Marry Me” by Alvvays (Alternative – 2014)
  19. “Marry Me” by Anthony B, Collie Buddz (Reggae – 2023)
  20. “Marry Your Daughter” by Brian McKnight Jr. (R&B – 2020)

Stream Marry-themed Playlist

My Wedding Songs is a reader-supported website. As an Amazon Associate, we earn revenue from qualifying purchases. Purchases made through links on this page may earn us a commission but also support the artists.

Listen to your favorite songs on streaming services!

Stream playlist on Apple Music
Stream playlist on Amazon Music
Stream Playlist on Tidal

MARRY ME – Meghan Trainor
Released in 2019 on the album THE LOVE TRAIN
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Won’t you marry me, marry me?
Let’s not waste more time and just
Marry me, marry me

Marry Me – Jason Derulo
Released in 2014 on the album Talk Dirty
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

I’ll say, will you marry me?
I swear that I will mean it
I’ll say, will you marry me?

Marry Me – Thomas Rhett
Released in 2017 on the album Life Changes
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

I’ll try to make it through without cryin’ so nobody sees
Yeah, she wanna get married
But she don’t wanna marry me

Marry Me – Train
Released in 2009 on the album Save Me, San Francisco
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Marry me
Today and every day
Marry me
If I ever get the nerve to say hello in this café

Marry Me – Lacee
Released in 2017 on the album Mind Gone
Genre: R&B

Marry Me – Betty Who
Released in 2019 on the album Betty
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

You think that we’re meant to be
So I’m like, do you wanna marry me?
Ooh, just get down on your knee, about time

Marry Me – Martina McBride and Pat Monahan
Released in 2011 on the album Eleven
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

Marry me
Today and every day
Marry me
If I ever get the nerve to say hello in this cafe

Marry Me – Rileyy Lanez
Released in 2020 on the album Beautiful Mistakes
Genre: R&B

Most Meaningful Lyrics:

They want me, but I only see you
Come here, baby, let me marry you
Show you all the love that you deserve

Marry Me – St. Vincent
Released in 2007 on the album Marry Me
Genre: Indie

Most Meaningful Lyrics:

So marry me, John, marry me, John
I’ll be so good to you
You won’t realize I’m gone

Marry Me – Rasheeda feat. Toya Wright
Released in 2012 on the album Boss Chick Music
Genre: Hip Hop

Most Meaningful Lyrics:

Boy you know you wanna put a ring
On my finger (finger, finger…)
Put it on him, make him wanna marry me (yeah)

Marry Me – No Doubt
Released in 2000 on the album Return Of Saturn
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Quickly I’m altered and tempted by new love only rented
Do you believe you’ll marry me?
You might be the one to marry me

Marry Me – Dolly Parton
Released in 2020 on the album Little Sparrow
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

Oh, an’ he’s gonna marry me
An’ he’s gonna buy me a ring
We’re gonna be so free
Cut momma’s apron strings

Marry Me – Dean Martin
Released in 1971 on the album For the Good Times
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

But I have fun with someone new
Now that I know it’s your love that’s so true
When I come back darling say you’ll marry me

Marry Me (Girl Version) – Elle Mears
Released in 2018 on the album Marry Me
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

I’ll do a strong shot of whiskey straight out the flask
I’ll try to make it through without crying so nobody sees
He’s the one I wanna marry

Songs with Marry in the Title

Wedding Medley: Marry Me / Bless the Broken Road / All of Me / A Thousand Years – Anthem Lights
Released in 2019 on the album We Got You Covered, Vol. 3
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Every long lost dream
Led me to where you are
Others who broke my heart
They were like Northern stars

Marry The Night – Lady Gaga
Released in 2011 on the album Born This Way
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

I’m gonna marry the dark
Gonna make love to the stark
I’m a soldier to my own emptiness
I am a winner

Marry You – Bruno Mars
Released in 2010 on the album Doo-Wops & Hooligans
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

It’s a beautiful night, we’re looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you
Is it the look in your eyes or is it this dancing juice?
Who cares, baby, I think I wanna marry you

(Today I Met) The Boy I’m Gonna Marry – Darlene Love
Released in 1963 on the album The Sound Of….Love!
Genre: R&B

Most Meaningful Lyrics:

He’s just what I’ve been waiting for oh yes
With every kiss, oh this is it as if my heart keeps saying
Today I met the boy I’m gonna marry

Never Marry A Railroad Man – Shocking Blue
Released in 1967 on the album Shocking Blue
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Never marry a Railroad man
He loves you every now and then
His heart is at his new train, no, no, no

Will You Marry Me – John Berry
Released in 2008 on the album I Give My Heart
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

Here, on bended knee
Baby, I’m asking, please
Will you marry me?

Archie, Marry Me – Alvvays
Released in 2014 on the album Alvvays
Genre: Indie

Most Meaningful Lyrics:

We spend our days locked in a room, content inside a bubble
And in the nighttime we go out and scour the streets for trouble
Hey, hey, marry me, Archie

I Love You, Will You Marry Me – YUNGBLUD
Released in 2018 on the album 21st Century Liability
Genre: Rock

Most Meaningful Lyrics:

I love ya, will you marry me?
Oh, what a shame we gotta pay for reality
Ain’t it sad, sad, sad?

Marry Me a Little – Barry Manilow
Released in 1975 on the album Tryin’ To Get The Feeling
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

Marry me a little
Do it with a will
Make a few demands
I’m able to fulfill

I Wanna Marry You – Bruce Springsteen
Released in 1980 on the album The River
Genre: Rock

Most Meaningful Lyrics:

Little girl, I wanna marry you
Oh yeah, little girl, I wanna marry you
Yes I do, little girl, I wanna marry you

Marry You – Eric Clapton / B.B. King
Released in 2000 on the album Riding With The King
Genre: R&B

Most Meaningful Lyrics:

I wanna marry you
Isn’t that what you want too?
I wanna marry you
Isn’t that what you want too?

Will You Marry Me – Lenny Kravitz
Released in 2008 on the album It Is Time For A Love Revolution
Genre: Rock

Most Meaningful Lyrics:

You are my life and my passion
That never goes out of fashion
I want to know
Will you marry me

I Don’t Want to Have to Marry You – Jim Ed Brown, Helen Cornelius
Released in 1976 on the album Anthology
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

I don’t want to have marry you
I don’t want have to say I do
I want our love to be free

Will You Marry Me? – Paula Abdul
Released in 1991 on the album Spellbound
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

So now I’ve finally got the courage just to ask you, baby
(Will you, will you?) Will you marry me, boy?

Marry – DJ Neptune feat. Mr Eazi
Released in 2016 on the album Marry
Genre: International

Most Meaningful Lyrics:

Forget wetin they say, Baby we must to marry
‘Cause I no dey want tomorrow, Baby we must to marry
We must to marry

Girl I Want To Marry You – Geno Washington And The Ram Jam Band
Released in 1967
Genre: Soul

I Want to Marry a Lighthouse Keeper – Shorty Long
Released in 2007 on the album Chickenboxer
Genre: Jazz

Most Meaningful Lyrics:

I wanna marry a lighthouse keeper, won’t that be okay?
We’ll take walks along the moonlit shore, maybe find a treasure or two

Not Good Enough to Marry – Peggy Scott Adams
Released in 2012 on the album Peggy Scott Adams
Genre: Blues

Marry For Money – Trace Adkins
Released in 2008 on the album Trace Adkins “X”
Genre: Country

Most Meaningful Lyrics:

I’m gonna marry for money
I’ll be so damn rich it ain’t funny
I’m gonna have me a trust fund, yacht club, hot tub piece of the pie

Never Will I Marry – Barbra Streisand
Released in 1964 on the album The Third Album
Genre: Pop

Most Meaningful Lyrics:

For I was born to wander solitary
Wide my world narrow my bed
Never, never will I marry
Born to wander till I’m dead

I Never Will Marry – Linda Ronstadt with Dolly Parton
Released in 1977 on the album Simple Dreams
Genre: Soft Rock

Most Meaningful Lyrics:

Wide my world, narrow my bed
Never never never will I marry
Born to wander ’til I’m dead

Do you have a favorite song with marry in the title, not on our list? Please share your song below so that we can add it!

0 0 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments